tisdag 15 februari 2011

Små projekt mellan varven.

Här är ett par handledsvärmare som jag helt glömt bort att skriva om, de är hemskt hemskt mysiga. De var ett sånt här litet projekt mellan varven på ett stort, för att se något som växer snabbt och faktiskt blir klart nån himla gång.

Garn: Viking eco-alpaca. Helt otroligt mysigt garn, men ganska få meter per dyrt 100 g. Om jag vinner på lotto ska jag sticka en kofta i det.
Stickor: Åh jag kommer inte ihåg! Inte under 3 mm men kanske 4 mm.
Mönster: Muntligt ungefärligt från fina O. De är stickade först på tvären, ihopsydda med masksöm, upplockade maskor runt om, stickade en bit på längden och tillsist på tvären igen.
Det går framåt med tvåändsstickningen! Och jag är fast, för det är väldigt roligt.

I övrigt jobbar jag mycket just nu, som vikarierande klasslärare (spinnrocken har varit där i två veckor, nu håller alla på att lära sig att sticka!) i en sammanslagen etta och tvåa. Fantastiskt roligt och inspirerande men det finns inte så mycket hjärnkapacitet kvar när dagen är slut.
...så då varvar jag stickning med att sjunga och lyssna på musik, just nu är det för mig nyupptäckta Elin Ruth Sigvardsson som jag lyssnar på mest. Helst låten love.

1 kommentar:

  1. Hejsan tjejen!
    Titta här:
    http://canaryknits.blogspot.com/

    MVH/Annika

    SvaraRadera