fredag 28 januari 2011

Garn och tulpaner.

Åh vad underbart det är med tulpaner! Det känns som att våren är lite närmare med en bukett tulpaner på bordet. Jag tycker väldigt mycket om alla stadier i tulpanernas blomning, från knoppar till torra blad som strös ut på bordet.

Nu har jag spunnit klart mitt studentgarn helt, jag är mycket nöjd och har insett att jag faktiskt behöver (haha, eller i alla fall vill ha) mer färgade fibrer. För det blir så himla fint när man spinner upp det.

Teknik: Navajo- och s-tvinnat tretrådigt.
Material: Wensleydale, färdigfärgat som jag fick av fina fina M på studenten.
Vikt/längd: ca 190 g, 265 m.

7 kommentarer:

  1. Ett väldigt vackert garn!

    SvaraRadera
  2. Vackert garn!

    Och jag delar din kärlek till tulpaner. Köpte just årets första (för mig) bukett. Härligt!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att "behöver" är helt rätt ord. Vi behöver allt lite färg att liva upp vintermörkret med.

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina färger - både på garn och tulpaner! Sen vill jag bara säga att jag är glad att du är tillbaka i bloggen! :-)

    SvaraRadera
  5. Ta en titt här: http://www.zenit-konst.se/Servlet

    Vill du ha färgade fibrer av fin kvalié och till bra pris kan jag annars rekommedera EasyKnits. http://easyknits.co.uk/. Han kan vara lite långsam med leveranserna ibland, men fibrena är värda att väntas på!

    Annars kan vi swappa lite. Jag kan rota runt lite här hemma och plocka ihop lite olika färger och så kan du plocka ihop några naturfärger från din sida. Hör av dig i så fall!

    SvaraRadera