torsdag 13 maj 2010

Damson till mamma!

Damson är en sjal jag har sneglat på länge. Egentligen hade jag tänkt att sticka den i handspunnet garn, men när jag ändå hade dessa nystan hemma bestämde jag mig för att sticka den direkt. Eftersom den är blålila blev den en present till min mor, jag använder inte lila, men hon lever (och frodas) i lila.

Garn: Drops alpaca, 129 gram. Den är lite mer lila än på bilderna.
Stickor: 4 mm rundsticka köpt på röda korset.
Mönster: Damson av Ysolda. Ett himla fint mönster som var lätt och roligt att sticka.

Nu ska jag och fina S (som modellar på bilderna) fira min namnsdag med morotskaka. Precis nu står den i ugnen och doftar underbart. Senare idag åker jag iväg till släktgården, dendär utan internet. Jag återkommer på måndag, uppvilad och gosad med lamm.

8 kommentarer:

  1. Tack för att du får mig att bli sugen på att sticka färdigt min Damson i alpacka nu! Jag har varit lite tveksam ill den för den ser lite gles ut men nu när jag ser din kliar det i fingrarna på att sätta stickorna i den igen. Vad fin din blev!

    SvaraRadera
  2. rålekkert sjal det så vansklig ut . Lykke til med vårgaven , med denne kalde våren så kan vist sokker være ok
    F

    SvaraRadera
  3. Sååå fin! Jag vill också sticka en och det bums, det har bara inte blivit av än men snart så.

    SvaraRadera
  4. Så fin din sjal är!
    Jag har kikat på mönstret många ggr och är sugen för den ser inte speciellt svår ut.
    Det där med det Engelska språket ställer till det för mig.
    Får jag ställe en knäpp fråga, hur gör man när man vill köpa ett mönster från ravelry?
    paypal vad i hela friden är det?
    varma hälsningar från en frågande Carina

    SvaraRadera
  5. Supersuper fin!!! O jag håller med, det är ett väldigt roligt mönster att sticka! :)

    SvaraRadera