onsdag 26 maj 2010

Åh, ljuvliga maj. Åh, ljuvliga, upptagna tid.

1. Talgoxe övergödd av ostbitar. Till sist fick den en superstor ostbit. Den kunde knappt lyfta.
2. Akleja, fotograferad underifrån. Resultat: gräsklipp i håret.
3. Skelört i motljus. Jag gillar skelörtens ludenhet, stjälkarna är precis som ett par bleka, orakade ben på grönbete.
4. Birumpa. För tillfället med tillhörande maskros.
5. Syrén. Den har precis slagit ut, och nu andas jag syrendoft.

Det är såhär att jag tar studenten om två veckor och två dagar, och det fyller upp min tillvaro ganska fullständigt. Eller, fullständigt fullständigt. När jag kommer hem är jag så trött att jag somnar fort, med en bok i knät. Fast ibland hinner jag fotografera lite (min kamera heter för övrigt Gerard och är min nya livskamrat) eller gå på bio med fina E. Ibland bakar vi paj också. Men, kontakten med internet kommer antagligen att vara lidande fram tills 11 juni, och jag tänker inte säga förlåt. Jag är nämligen också en vanlig människa, försöker jag inbilla mig.

Hemskt många kramar
V

9 kommentarer:

  1. Njut i fulla drag av dessa veckor, det har du förtjänat efter så många år i skolan!

    SvaraRadera
  2. Ha det riktigt bra! Varma tankar och kramar!!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är helnöjd med din kamera!
    Jag önskar dig lycka till och grattis till studenten lite i förväg :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken skön bild den med talgoxen.
    Grattis till studenten.

    SvaraRadera
  5. Lycka till och grattis till studenten! Njut av tiden!

    SvaraRadera
  6. Verkligen ett sundhetstecken! Lycka till med studenten. Vi härute finns ju kvar och väntar på dig :-)

    SvaraRadera
  7. Hoppas studenten blir kul, desto roligare med bloggen sedan när man har haft uppehåll. Och så har du säkert mycket att skriva om då!

    SvaraRadera
  8. Blev helt förälskad i din variant av Haruni! Du har en award att hämta på min sida.

    SvaraRadera
  9. Ha det så roligt. Ville bara säga att du har en jättefin blogg. Jag blir så inspirerad.

    SvaraRadera